Kort Bakeriets födelse

Jag heter Kent och är gift med Cia som jag anar att de flesta vet vem det är. Cia är ju en hängiven kort och scrappare. En dag i mars månad så ville Cia att jag skulle prova på att tillverka ett kort. Efter en del övertalning (mordhot) så gick jag med på att prova att tillverka ett kort. Och efter det så provade jag 42 gånger till och förmodligen så kanske jag provar fler gånger om det finns idéer så det räcker till. Det är som sex. Har man provat vill man gärna prova igen för att se om det kan bli bättre. På det kan bara Cia svara på………….Jag tror hon introducerade mej i detta för att hon visste att jag eventuellt skulle köpa lite nya saker till detta skapande. Tja lite nytt har det väl blivit. 34 promarkerpennor samt en 10-tal nya stämplar samt 6 nya glitterlimsburkaroch det på en månad. Visst, jag är lika korkad som en man skall vara. Ny hobby och så mycket bråte som möjligt är på en och samma gång. Fast fotograferandet kommer alltid vara min främsta hobby men ett o annat kort kan emellanåt kanske trevligt som sysselsättning då tiden räcker till eller att man inget annat har för sig. Men lite fåfäng måste man ju få vara så därför så får ni ta del av det som finns. Så SE och LE

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17 svar to “Kort Bakeriets födelse”

  1. Välkommen till kortträsket 😉 Världens roligaste hobby. Kul att se en man i denna kvinnodominerade del av världen.
    Fina kort dessutom.//Y

  2. Camilla Millas Says:

    Vilka fina kort du gör, och vad maånga du redan gjort… Fler än vad jag hunnit hitills. Välkommen i kortträsket:)…

    Ha det gott och fortsätt med kort…….

  3. hobbyhusetsshop Says:

    Grattis till Blogen och alla fina kort som du gjort (under mordhot) 🙂

    Kram

  4. Men vad roligt!!! En kille som skapar i papper. Du tillhör en sällsynt skara… underbart kul att se dina alster!

  5. Men dem är ju helt underbara.
    Många kramar från Anne i Växjö, hon med träffarna

  6. Men herregud grabben vad duktig du är!!!! Åh vad kul att kunna dela hobbyn med sin äkta hälft ;0)

  7. Oj vad många kort du redan hunnit göra, verkligen jättekul att se.

  8. …men jösses, jag har roat mig med detta ett tag, men aldrig gjort så många kort på så kort tid. Jättekul att se!

  9. Ojdå! trevligt med en man som har denna härliga hobby! Fina kort du gör… och bra ”lärare” du har också!

    kramar

  10. *mohahaha* Välkommen ner i träsket! 🙂 Och snygga kort gör du också!

  11. Lotta Månbladh Says:

    Helt fantastiskt!
    Du é ju superduktig, ska genast visa min man så kanske han tar mod till sig och skapar något han med.
    Han kommer hela tiden med tips och idéer , en del väldigt bra sådana.

  12. Tur att Cia mordhotade dej, så din dolda kort-talang kom fram!
    Du har gjort så många fina kort och Nicke gillade ditt semsterkort med
    fötterna bäst……hahaha…..
    Jag gillar många av dina texter på korten!
    Ha det så gott och ser fram emot alla dina nya kort!
    Lycka till med bloggen och hälsa Cia!
    Kram,
    Lotta/ FruH å Nicke

  13. Kul att Cia har lyckats dra ner dig i kort-träsket också! Många fina kort =)

  14. Wow, tänk om min sambo svarade lika bra på mordhot som du =) Närå men riktigt roligt och coolt med alla dina kort!! Keep up the good work! Ser verkligen framemot uppdateringar på din sida!

  15. Va kul å se dina verk! JÄTTEFINA! Vilken rolig liknelse du gjorde mellan sex å kortmakeri/scrapping! Stämmer precis!

  16. Charlotta Says:

    Heja på!
    Tänk vad litet hot kan göra för att skapa fina grejor! Fortsätt, min man villa se fler karlar som gör kort!

  17. Trevlig blogg, vad duktig du är, min sambo – han har väl hjälpt till med LO´s ibland men få honom att göra kort…. det är en annan femma – men jag ska nog få honom att testa…

Kommentera

