Sell o potäter te mesummer

På mä potäterna å fram mä sella å nubben för nu sa vi ha rolit för dä ä mesummer. Tja så låter det på västgötska när midsommar närmar sej. Vi har den traditionen att på midsommarafton så äter vi årets första färskpotatis. Jag brukar äta så jag får ont i magen för det är så gott. Nubben brukar jag hoppa över för den bedövar bara smaklökarna och maten sätter jag i främsta rummet. Nubben kan jag ta efteråt i så fall. Jordgubbar med glass nån timme efteråt brukar också vara riktigt gott. Då mår man sen som en prins. Ja det var det. Det har inte blivit så många kort den senaste tiden. Ja en två-tre stycken var helg brukar det väl bli. Ju fler man gjort destå svårare blir det att hitta på nya utseenden på dom. Jag försöker att få dem så olika som möjligt för att inte köra fast för mycket så alla ser för lika ut. Jag har gjort 82 kort sen Cia ville att jag skulle prova på. Jag skall försöka se on jag kan komma upp till 100 st så får vi se vad det blir sen. Jag lägger ut två stycken idag. De är gjorda efter olika mallar som Cia hämtat från nätet. DEt är väl till tävlingar från alla de forum hon är med i. Ha en bra dag allihop och SE o LE

2 svar to “Sell o potäter te mesummer”

  1. Alexandra Says:

    Men pappa…det är bara du som fortfarnade är så gammalmodig som väntar till midsommar innan du äter färskpotatis.
    Ha en toppen midsommar.
    Kram Alex.

  2. Allvarligt talat…jag är helt stum (vilket inte vill säga lite när det gäller mig) får just bara fram ett WOW!!!

Kommentera

