Nu har liket vaknat till igen

Jodå, nu har det hänt igen. Två kort har kommit till i helgen. Ibland kan det mest otroliga hända och efter en torkperiod när det gäller korttillverkning så har jag fått för mej att producera igen. Men ingen vet när det kan hända igen. Fösta kortet skall föreställa ett julkort där båda stämplarna kommer från Stämpelboden. Hjärtat klappar lite extra för julbaben. En sån kan ju få en att stelna till lite extra………  Efter sett Yoli (tror jag du heter) färglägga på papperkraftmässan i Partille med en penna som heter Glaze så fick ju jag för mej att det skall provas. Milde himmel vilken tanke man kan få. Men i vart fall så köpte jag 4 pennor och hem och prova. Det såg ju så lätt ut men satan i gatan vad svårt det var. Stämpeln Östen (också från Stämpelboden) fick bli modell. Efter ett antal försök så fick jag fram den här och det är bara att konstantera att allt kan bli bättre. Så nu får det bli träning, svordomar och mer träning så skall det nog gå. Hon får ju fram läckra färger. Och det mina vänner skall jag Kent Bredahl också få. Vilket år som helst. Nu kommer korten så SE o LE

3 svar to “Nu har liket vaknat till igen”

  1. Hej!

    Jag har smitit från allt och är ute på bloggrunda från bloggen; http://minbloggrunda.blogspot.com/. Sprid den gärna till andra.

    Det var länge sedan jag tog mig tid att riktigt surfa runt. Jag har till sist scrappat lite papper och gjort några bokmärken och post it – lapps album.
    Välkommen in till mig och titta;
    http://articsisters.blogspot.com/

    Ha det bäst

  2. hej hej kära du!! Jag tycker att du lyckats alldeles fenomenalt bra med ödlan Östen… Självklart kan man få öva några motiv å svära några gången, men så är det väl alltid med ngt nytt!! haha… Ja stel kanske ni karlar blir av att titta på läckra tomtebabes!! *asg* Å även detta kort tycker jag blev kanonläckert!!

    Ja, jag ser fram emot att få se fler av Bredahls alster…
    Å du har väl inte missat att:
    Stämpelbodens DT var här å spanade!
    Kolla in vår inspirationsblogg om du vill veta vad vi spanar efter…
    http://stampelbodens.blogg.se/
    Kram Yoli/YooRee

  3. Gillar dina texter lika mycket som dina kort! Fortsätt skapa och skriva så ska jag fortsätta se och le!

    God Jul!

Kommentera

