Och så ett julkort till

Denna gång har jag provet att måla med akravell-färger eller man kanske skall säga vattenfärg. Egentligen spelar det väl ingen roll vad man kallar det men det var ganska roligt att måla med det. Nu skall det bara tränas lite mer så man kanske kan få lite skuggningar och så.  Man kan ju blanda färgerna så man får fram olika kombinationer. 

                                                                                                                                                                                                                     

Ett tack till alla er som är inne och tittar på mina kreaktioner och ett ännu större tack till er som bemödar er med att skriva en kommentar. De är mycket uppskattade.

5 svar to “Och så ett julkort till”

  1. Jag gillar ditt julkort… det är väldigt kreativt!! Jag gillar färgläggningen också. Aqvareller är alltid svåraste tekniken att behärska… Men ett litet tips då, både vad gäller glaze-pennorna och aqvarellerna är att du ska börj utifrån och gå innåt mitten… Det är då du får de snygga skuggorna. Ha alltid en STOR pensel när du målar med aqvareller – men den ska bara vara precis fuktig. Du vill ha lite pigment i tippen och mkt fukt i penseln. Lägger du då färgen längs med kanten hamnar automatisk mest färg där och sedan spär penseln ut färgen medan du målar innåt på pappret!! MKT enkelt när man kommit på det rätta knixet!!

    hihi…
    MVH YOLI!!

  2. Fint julkort! Själv har jag just börjat med Promarkers, en sorts tuschpennor – enklare än akvareller tycker jag, vill man skugga så målar man en gång till med samma färg på vissa ställen eller målar med en grå penna där man vill ha lite extra djup. 🙂

  3. Kortbageriet, vilket häftigt namn!!! Många finna kort….

  4. Hej hallo!

    Onsdagmorgon kändes som en bra dag för en blogrunda. Hoppas allt är gott med dig och att du börjar ladda för första advent.

    Skitsnyggt med att måla akvarell.

    Jag har gjort en kalender till ett projekt, med det menar jag att jag tillverkat en liten svensk med en bild för varje månad och med röda söndagar. Den är enkel men funktionsduglig. Du kan hämta hem den från min och systers blog. Det ligger med ett a4-blad med alla månaderna (bara att skriva ut – klippa och använda) samt en png-fil för varje månad.
    Du hittar den på;
    http://www.articsisters.blogspot.com

    Skriv gärna en kommentar så blir vi glada.

    Lisbet

  5. Snygga kort du gör!!

Kommentera

